Veel gestelde vragen

Privacy
Ervaring melden

Ik heb geen computer, kan ik ook schriftelijk invullen?

Kan ik hulp krijgen bij het invullen?

Kan ik ook een klacht indienen?

Kost het invullen van de vragenlijst veel tijd?

Mijn zorgverlener staat er niet bij, wat nu?

Waarom een korte en een lange vragenlijst?

Werkt het indienen van een negatieve ervaring niet tegen me?

Als u een ervaring weergeeft, krijgt uw zorgverlener die door. Dit kan natuurlijk ook een negatieve ervaring zijn. Misschien was het zelfs een ervaring die u gekwetst heeft of waardoor u schade heeft geleden. Vaak zal de zorgverlener zelf ook weten dat iets niet goed is gegaan en zal uw melding niet als een verrassing komen. Uw melding geeft dan uw zorgverlener echter wel de kans om te kijken of er verbeteringen mogelijk zijn om soortgelijke ervaringen voor u of anderen te voorkomen.
Misschien was uw zorgverlener zich er helemaal niet van bewust dat u een vervelende ervaring had, dan is het goed dat hij of zij dit nu wel weet.
Zorgverleners die deelnemen aan 'Verbeter je zorg' weten dat ze ook negatieve ervaringen door krijgen en staan daar voor open. Wij spreken af dat ze zorgvuldig omgaan met meldingen en dat de meldingen geen schade mogen opleveren voor patiënten.

Misschien houdt u er zelf wel een vervelend gevoel aan over als u een melding heeft gedaan, omdat u denkt dat u kritiek heeft gegeven en dat dit niet mag. Het helpt u misschien om uw melding, ook als het om een negatieve ervaring gaat zo opbouwend/positief mogelijk te beschrijven en ook aan te geven hoe het volgende keer beter kan. Daar is 'Verbeter je Zorg' nu net voor bedoeld.    

Wat bedoelen jullie met "een ervaring"?

Kan ik meer dan 1 ervaring toevoegen?

Wat gebeurt er met een ingediende ervaring
Deelname als zorgverlener
Begrippen

Home Ervaringen Verbeteringen Thema's Enquete Contact